Mania Facebook pro si contra

Zilnic gasesti in ziare stiri despre reteaua de socializare Facebook, ba mai mult unele jurnale au infiintata rubrica speciala cu acest subiect; de altfel toata mass media e invadata de acest microb. Asta nu ar fi nimic, insa, in lungul meu parcurs cu metroul zilnic, aud in stanga si in dreapta fel si fel de picanterii si comentarii despre acest subiect tabu. Nu mai e la moda “da-mi id-ul de mess si mai vorbim”, ci “astept requests”, “mi-ai vazut noile poze de pe facebook?”, “pls da-mi like”, “ce comentarii tari ai pe facebook!” etc…. Mai toate companiile au cont de facebook, emisiunile tv, precum si prezentatorii te invita duios pe pagina lor, pana si unele obiecte sau animalute au o pagina a lor, Romania cu frunza ei a fost promovata de ministerul turismului pe acest site, dar una si mai tare: “armata egipteană şi-a creat propria pagină pe Facebook pentru a comunica mai bine cu tinerii care au utilizat această reţea de socializare în timpul manifestaţiilor soldate cu înlăturarea preşedintelui Hosni Mubarak.”; adica ma scuzati….ajungem sa implicam sectorul politic, financiar, economic si tot ce se poate pentru “a socializa bine!”. Sau, sa va transmit mailul primit la un moment dat referitor la facebook:

“S-a propus ca noi, fetele, sa facem ceva special pe Facebook pentru a sensibiliza cu privire la cancerul de sân, pe parcursul lunii februarie. Este atât de uşor de facut, incat mi-ar placea sa te alaturi acestei cauze pentru a o transforma intr-un eveniment memorabil. Anul trecut, jocul a constat in a pune pe Facebook culoarea sutienului pe care il purtam in acel moment … Acest lucru a intrigat barbatii timp de mai multe zile, întrebându-se de ce fetele am scris culori, aparent la intamplare, in statusul nostru.
Acest an, jocul se refera la situaţia sentimentala, atât actuala cat şi aceea pe care ne-o dorim.
Pe tine, ce bautura te reprezinta?

Tequila: Sunt o femeie singură.
Elegance: Sunt o femeie care are doar relaţii sporadice.
Fernet: Sunt logodita.
Speed: Am o relatie stabila.
Bere: Am o casnicie fericita.
Vodka: Sunt a treia roata la caruta.
Sprite: Nu gasesc dragostea, partenerul potrivit.
Whisky: Sunt singura, dar am prieteni cu care merg la distractii.
Lichior: Sunt o femeie care imi doresc sa raman single.
Ginebra: Vreau să mă căsătoresc.
Coca Zero: Sunt vaduva.

Acum, trebuie doar să scrieti in status cu ce bautura va identificati. Copiaţi textul şi trimiteti un mesaj la toate fetele pe care le aveti pe Facebook şi amintiţi-vă: pe WALL, doar tastaţi numele de băutură!
Faceţi clic pe “like” de fiecare dată cand o fată participa în acest joc.
Anul trecut, lanţul despre culoarea sutienelor a ajuns la stiri, haideti sa facem in asa fel incat sa ajunga si acesta si vom vedea cat de puternice sunt femeile, dacă ne unim! Nu uitati: nu le spuneti barbatilor ce inseamna acel tip de bautura!!!”

Facebook transmite mesaje subliminale permanent, nu e un simplu site de socializare, e o metoda eficienta de promovare, o tactica eleganta de marketing si de afirmare. Multe companii introduc un produs intr-un mod ascuns, prin crearea unui buzz in jurul unui subiect independent. De obicei, ele fac acest lucru prin crearea unei pagini de comunitate pe Facebook. Atunci când pagina strange mii de fani, companiile au tendinta de a capitaliza pe baza audientei si au tendinta de a reusi de cele mai multe ori.
E evident ca pentru persoane fizice poate provoca dependente si chiar obsesii, iar pentru persoane juridice, beneficii si publicitate, pe de alta parte, consumat in cantitati moderate si constructiv, nu poate reprezinta decat un real avantaj al socializarii.

S-ar putea sa iti placa si...

Pin It

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *